«Круглий
стіл»
«Проектування україномовного освітнього середовища»
Місце проведення: КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти» ЗОР, ауд. № 22
Дата
проведення: 20 квітня 2015 року
Час
проведення: 12.00
Мета: обговорення проблеми неперервної
мовної освіти в умовах глобальних перетворень; проблеми формування та розвитку
професійної компетентності вчителя української мови та літератури в системі
неперервної освіти.
Завдання:
- з’ясувати основні підходи до фахової підготовки вчителів української мови та - літератури в системі ППО в умовах глобальних перетворень;
- визначити шляхи ефективного використання мережних технологій навчання мови та літератури в освітньому процесі.
Програма роботи «круглого столу»
1.ФормуванняІК-компетентності вчителя української мови та літератури в системі ППО
(Корицька Г.Р., кандидат філологічних наук, доцент кафедри філософії та
суспільно-гуманітарних дисциплін КЗ «ЗОІППО» ЗОР).
2.Розвитокукраїномовної культури школярів шляхом занять у Школі сучасних знань (Шацька
Н.М., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри філософії та
суспільно-гуманітарних дисциплін КЗ «ЗОІППО» ЗОР).
3.Ключові аспекти зростання вчителя-словесника (Романич Н.В., методист методичний кабінет відділу освіти Маловисківської районної державної адміністрації Кіровоградської області).
4.Квест-технологіїна уроках української літератури (Кочергіна С.В., учитель-методист Запорізької гімназії № 6).
3.Ключові аспекти зростання вчителя-словесника (Романич Н.В., методист методичний кабінет відділу освіти Маловисківської районної державної адміністрації Кіровоградської області).
4.Квест-технологіїна уроках української літератури (Кочергіна С.В., учитель-методист Запорізької гімназії № 6).
5.Ефективне використання мережних технологій навчання мови та
літератури у школі (Пересунько Т.М., учитель-методист Балабинської гімназії «Престиж» Запорізького
району).
6.Проектуванняукраїномовного середовища в умовах школи для обдарованих дітей (Олефіренко Л.Л.,
учитель-методист КЗ «Малобілозерська естетична школа-інтернат «Дивосвіт» ЗОР).
7.Блог-технологіїв діяльності МО вчителів української мови та літератури: практичний аспект
(Фастовець Н.І., старший учитель Антонівського НВК Вільнянського району).
8.Формування мовно-літературної компетентності учнів шляхом навчання у Школі сучасних знань
(Штандюк С.І., учитель-методист Пологівської спеціалізованої різнопрофільної
школи І-ІІІ ст. № 2).
9.Впровадження квест-технології освітній процес (Сокол І.М., старший викладач кафедри інформатики та інформаційних технологій освіті КЗ "ЗОІППО" ЗОР).
Ресурси:
- Корицька Г.Р. Блог "Камертон філолога"
- Корицька Г.Р.Сайт "Камертон філолога: відлуння"
- Корицька Г.Р. Сайт "Світоч України"
- Корицька Г.Р. Хмарний кабінет
- Пересунько Т.М. Блог "Учителю-філологу"
- Пересунько Т.М. Блог "Скринька завдань"
- Подлєсна І.С. Блог "Вивчаємо українську мову та літературу"
- Шиліна Г.А. Блог "Дистанційне навчанн української мови"
- Шиліна Г.А. Сайт Авторської педагогічної майстерні
- Романич Н.В. Блог "Словесник"
- Олефіренко Л.Л. Блог "У глибину віків"
- Олефіренко Л.Л. Блог учителя світової літератури
- Фастовець Н.І. Блог "Словесник Вільнянщини"
- Штандюк С.І. Блог "Філологи Пологівщини"
У роботі «круглого столу» взяли участь 32
учасники, які представляли м. Запоріжжя та область (Василівка, Вільнянськ, Гуляйполе,
Запорізький р-н, Енергодар, Куйбишеве, Михайлівка, Новомиколаївка, Пологи, Розівка,
Токмак). Подані тези,
відеоматеріали, мультимедійні презентації доступні на сторінці блогу конференції.
Розглядаючи вищеозазначені проблеми,
учасники «круглого столу» констатували:
- проведення успішних перетворень
неможливе без мотивованого та теоретично підготовленого педагога.
Вирішувати ці завдання на національному та загальнолюдському рівнях покликана
післядипломна педагогічна освіта;
- важливим засобом формування ІК-компетентності
вчителя української мови та літератури є система післядипломної педагогічної
освіти;
- якісна мовна освіта й повноцінне формування комунікативного потенціалу особистості, грамотного носія мови в рамках реального освітнього процесу в повному обсязі й на належному рівні не завжди можливі в силу певних причин;
- важливість впровадження засобів
електронної освіти в систему загальної середньої освіти, що сприятиме
формуванню ІК-компетентності компетентності педагогів;
Учасники
конференції визначили актуальні для обговорення й
подальшої розробки такі питання:
- формування та розвитку ІКТ- компетентності вчителя української мови та літератури в системі неперервної освіти.
- формування хмаро зорієнтованого
навчального середовища в умовах оновлення змісту освіти.
Учасники «круглого столу»
рекомендують:
Міністерству
освіти і науки України:
- визначити та юридично закріпити зміни статусу педагога в умовах запровадження в систему освіти електронного навчання. Переглянути співвідношення прав й обов’язків учителя, який за особистісно-орієнтованої парадигми освіти втрачає значну частину своїх суб’єктних можливостей;
- підтримувати ініціативу
регіонів у розробці сучасних наукових, навчально-методичних засобів
навчання мови та літератури;
Інституту інноваційних технологій і змісту освіти:
- розробити механізм реалізації особистісно зорієнтованого підходу, спрямованого на плідний розвиток особистості педагога;
- організовувати апробацію
підручників до їх масового друку й розповсюдження в загальноосвітніх
навчальних закладах;
- сприяти в апробації й
впровадженню дистанційного навчання учнів української мови в допрофільних
класах середньої школи;
Інститутам
післядипломної педагогічної освіти:
- активізувати діяльність із
впровадження в освітній процес ІКТ-технологій навчання мови та
літератури;
- поширювати практику впровадження
Авторської педагогічної майстерні з метою дистанційного навчання учнів
української мови в ЗНЗ;
- спрямувати діяльність на
створення умов для розвитку та самореалізації творчих учителів української
мови та літератури;
- удосконалювати підготовку вчителів
в організації й проведенні навчальних семінарів та тренінгів, спецкурсів із питань використання
мережних технологій.
Місцевим органам виконавчої влади, органам
місцевого самоврядування:
- створювати сприятливі умови
для оптимізації роботи закладів області, які забезпечують здійснення
процесу післядипломної педагогічної освіти;
- сприяти створенню умов для
активного впровадження в навчально-виховний процес перспективних наукових
досягнень, ІКТ-технологій навчання мови та літератури;
Керівникам
освітніх установ:
- стимулювати активність
творчих педагогів щодо упровадження перспективних наукових досягнень, ІКТ-технологій навчання мови та літератури;
- винайти можливість для
додаткового навчання вчителів у міжкурсовий період із метою впровадження в
освітній процес ІКТ-технологій навчання мови та літератури;
- створювати умови для
ефективного використання ІКТ-технологій навчання мови та
літератури в навчально-виховному процесі;
- керуватися
завданнями, які визначені Державним стандартом базової і повної загальної
середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
23 листопада 2011 р. №1392.
Галино Романівно, дякую за цікавий та корисний захід. Я вважаю, треба проводити такі практичні засіданні вчителів-новаторів. Освіта не стоїть на місці, требе встигати за учнями та розвивати професійну майстерність педагога.
ВідповістиВидалитиШановні колеги-учасники круглого столу! Вдячні вам за те, що ви поділилися своїми набутими знаннями з використання ІКТ для заохочення учнів до поглиблення знань з української мови та літератури. Особливого значення в сьогоденні набувають різні форми опанування навчального матеріалу. Регіональний проект "Школа сучасних зхнань"-це крок назустріч і учню, і учителю. Учень може як з допомогою учителя, так і самостійно опановувати дистанційний курс з української мови та літератури, а педагог знайде у цьому курсі велику кількість різноманітного додаткового дидактичного матеріалу до уроків, зможе використати курс у позакласній роботі чи для проведення спецкурсів, факультативів тощо. Теплі слова подяки учителю української мови та літератури Пологівської СРШ №2 Штандюк С.І., яка погодилася поділитися своїм досвідом створення дистанційного курсу з теми "Звертання". Бажаємо творчого натхнення усім колегам!
ВідповістиВидалитиДумаю, що на "тепло" слів заслуговують усі учасники "круглого столу"
ВидалитиЯк повернути учневі інтерес до предмета, зробити навчання цікавим, посилити бажання вчитися ? Я гадаю, що колеги дали відповіді на ці запитання. Недостатньо просто мати глибокі предметні знання, потрібно йти в ногу з часом. Учитель не повинен зупинятися ні на своєму навчанні, ні в своїй творчості, ні в оволодінні новими методами і прийомами. Якщо педагог припинив своє творче зростання, значить, він перестав жити. Щиро вдячна Галині Романівні, Наталії Михайлівні за організацію «круглого столу». Це був справжній фестиваль педагогічних ідей. ЦІКАВО, СУЧАСНО, КРЕАТИВНО!
ВідповістиВидалитиШановні колеги! У Запорізькому ОІППО дійсно створено умови, які сприяють формуванню ІТ- компетентності вчителів української мови та літератури. Проблеми, які піднімаються на конференції, так чи інакше стосуються кожного вчителя-словесника. Актуальним на сьогодні є дистанційне навчання, про що свідчать роботи колег. Важливо те, що є тісна співпраця між учителями і науковцями. Без сумніву, на сьогодні така взаємодія дає гарні результати. Особисто хочу подякувати Галині Романівні Корицькій за статтю «Теоретико-практичні аспекти використання блог-технології у процесі навчання учнів української мови».Із задоволенням перечитала, потім проаналізувала власний веб-ресурс,систематизувала матеріали. Довелось скористатись і запропонованою у статті «Пам’яткою вчителю-словеснику». Отже, теорія підтверджується практикою.Тож добре, що є такі Вчителі, які відчувають потреби освіти, не бояться змін, а уміло ведуть за собою. Усім учасникам конференції хочу побажати натхнення, творчості, нових ідей!
ВідповістиВидалитиЗацікавила тема статті "Особливості діяльнісного підходу у процесі навчання української мови в основній школі"(автор: Голуб Н.Б.).Суспільство сьогодні вимагає діяльного, ініціативного, активного випускника, який буде орієнтуватись у соціумі, вмітиме застосовувати набуті знання.Тому вчителю необхідно послідовно, цілеспрямовано працювати на далеку перспективу.Питання, які розглядаються у статті Голуб Н.Б., на сьогодні є першочерговими для кожного вчителя-словесника. Адже головне не тільки здобувати знання, а й користуватись ними у житті. У своїй школі на засіданні МО учителів української мови та літератури обов’язково розглянемо питання діяльнісного підходу на уроках української мови та літератури.
ВідповістиВидалитиВідлуння "круглого" доноситься до цих пір. Заряд енергії ("Діяльна сила, поєднана з наполегливістю, рішучістю в досягненні поставленої мети" - словник), який отримали учасники, надовго спонукатиме до пізнання незвіданого. Щиро вдячна всім, хто відкукнувся на моє запрошення до розмови, й за магнетизм їхніх слів, що гріють душу. Вочевидь, ми робимо спільну й корисну справу (про це пише й Наталя Романич у своєму блозі "Словесник" (http://mouum.blogspot.com/2015/05/blog-post_8.html)). Мирного неба, розмаху творчих крил нам на роки. З повагою.
ВідповістиВидалити